Brein Begeleiding
Margot Walet 

ALGEMENE VOORWAARDEN ZORGVERLENING, HULPVERLENING en/of ONDERSTEUNING BREIN BEGELEIDING.
1. Toepasselijkheid
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de tussen de cliënt en Brein Begeleiding gesloten overeenkomst (hierna: “Overeenkomst”) met betrekking tot zorgverlening, hulpverlening en/of ondersteuning.
2. Inhoud zorg/hulp
/ondersteuning
2.1. Margot Walet van Brein Begeleiding stelt in samenspraak met de cliënt een plan (hierna: “Plan”) op waarin de zorg/hulp/ondersteuning (hierna: “Zorg/hulp/ondersteuning“) die aan cliënt wordt geboden nader is uitgewerkt.
2.2. Margot Walet kan diensten particulier aanbieden of vanuit een indicatie/beschikking. Margot Walet kan een Plan opstellen indien cliënt een indicatie of beschikking heeft voor de te bieden Zorg/hulp/ondersteuning. In de Overeenkomst staat beschreven voor welke Zorg/hulp/ondersteuning de cliënt een indicatie of beschikking heeft en welke Zorg/hulp/ondersteuning door Margot Walet aan cliënt wordt geboden. Het Plan beschrijft de Zorg/hulp/ondersteuning die valt bi
nnen het kader van de indicatie of beschikking. Eventuele aanvullende diensten kunnen apart worden overeengekomen.
2.3. In het Plan staat in ieder geval beschreven:
- de doelen van de Zorg/hulp/ondersteuning
- de inzet van Margot Walet
- of en hoe vrijwilligers / mantelzorgers bij de Zorg/hulp/ondersteuning zijn betrokken;
- hoe en wanneer de hulp/zorg/ondersteuning wordt geëvalueerd;

- wat de behoeften zijn van de cliënt;
2.4. Voorafgaand aan het opstellen van het plan wordt met cliënt besproken wat zijn of haar wensen zijn ten aanzien van de Zorg/hulp/ondersteuning.
2.5. Margot Walet en c
liënt treden met elkaar in overleg over een aanpassing van het Plan indien dat noodzakelijk is. Dat is in ieder geval, maar niet uitsluitend, zo wanneer:

- Margot Walet geen of gedeeltelijk of geheel geen vergoeding meer ontvangt van de zorgverzekeraar/gemeente of anderszins voor de Zorg/hulp/ondersteuning als beschreven in het Plan, bijvoorbeeld omdat de indicatie of beschikking eindigt, wordt aangepast, wordt ingetrokken of anders geheel of gedeeltelijk wordt beëindigd;
- de zorg-, hulp- of ondersteuningsvraag zich zodanig ontwikkelt dat deze niet meer valt binnen de grenzen van de indicatie of beschikking en/of het Plan en/of de mogelijkheden aan Zorg/hulp/ondersteuning die Margot Walet kan bieden.
3. Kwaliteit
3.1. Margot Walet zorgt ervoor
dat de Zorg/hulp/ondersteuning die wordt geboden kwalitatief goed is. Dat betekent dat deze:
- veilig, doeltreffend, doelmatig en cliëntgericht wordt verstrekt;
- afgestemd is op de reële behoefte van cliënt en op andere vormen van zorg of hulp die Cliënt ontvangt;
- verstrekt wordt in overeenstemming met de verantwoordelijkheid van Margot Walet, voortvloeiend uit de professionele standaard;
- verstrekt wordt met respect voor en met inachtneming van de rechten van Cliënt.
3.2. Margot Walet kan voor de Zorg/hulp/ondersteuning derden (o.a. onderaannemers, opdrachtnemers, zzp’ers etc.) inzetten. Indien Margot Walet derden inzet, zorgt zij ervoor dat deze derden eveneens kwalitatief goede ondersteuning bieden.
3.3. Indien cliënt ook ondersteuning of zorg ontvangt van een andere organisatie, streeft Margot Walet naar een goede onderlinge afstemming met die andere aanbieder, mits cliënt daarvoor toestemming heeft gegeven.
4. Klachten
4.1. Indien cliënt een klacht heeft over de Zorg/hulp/ondersteuning, dan kan zij daarvoor bij Margot Walet terecht. Margot Walet zal zich inspannen in onderling overleg met cliënt tot een oplossing te komen.
4.
2. Margot Walet informeert cliënt daarnaast over haar klachtenregeling bij Solo Partners, waarin staat beschreven hoe de klachtenafhandeling bij Brein Begeleiding is geregeld.

5. Informatie

5.1. Margot Walet verstrekt aan cliënt alle informatie die Cliënt redelijkerwijs nodig heeft in het kader van de Zorg/hulp/ondersteuning. De informatie wordt verstrekt op een manier die voor Cliënt begrijpelijk is.
5.2. Cliënt verstrekt Margot Walet alle (schriftelijke) informatie die voor haar belangrijk kan zijn voor het verlenen van de Zorg/hulp/ondersteuning. Cliënt zorgt ervoor dat die informatie volledig en juist is.
6. Dossier en Privacy
6.1. Margot Walet houdt een dossier bij van de Zorg/hulp/ondersteuning aan Cliënt. Het dossier bestaat ten minste uit het Plan, de Overeenkomst en deze algemene voorwaarden.
6.2. Cliënt heeft recht op inzage in het dossier en krijgt daarvan indien gewenst een afschrift.
6.3. Margot Walet gaat zorgvuldig om met de gegevens van Cliënt en neemt de privacywetgeving in acht, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming en de Uitvoeringswet AVG.
6.4. Margot Walet verstrekt geen informatie over de Zorg/hulp/ondersteuning van Cliënt aan derden, (zijnde personen niet direct bij de Zorg/hulp/ondersteuning betrokken) behalve wanneer Cliënt daar toestemming voor heeft gegeven en behalve gevallen waarin Margot Walet daar op grond van wet- en regelgeving toe bevoegd of verplicht is.
7. Annuleren / No-show
7.1. Als de Cliënt geen gebruik wil of kan maken van de afge
sproken Zorg/hulp/ondersteuning, laat Cliënt dit uiterlijk 24 uur voor de geplande start van de Zorg/hulp/ondersteuning aan Margot Walet weten.
7.2. Indien de termijn die in het vorige lid wordt genoemd niet in acht wordt genomen dan behoudt Margot Walet zich het recht voor om een no-show tarief in rekening te brengen aan de cliënt van €25,- bestaande uit een percentage van het bedrag dat Margot Walet door de niet-tijdige annulering misloopt.
8. Vergoeding van de Zorg/hulp/ondersteuning
8.1. Cliënt is Margot Walet vergoeding verschuldigd voor de geleverde Zorg/hulp/ondersteuning. Particulier kost 1 uur begeleiding 85,- en 1,5 uur (bij relatiebegeleiding) 105,- euro. Mocht Cliënt een PGB hebben, dan wordt de vergoeding betaald conform het dat moment geldend uurtarief.
8.2. Het kan zijn dat Cliënt een eigen bijdrage verschuldigd is. Cliënt is zelf verantwoordelijk voor de betaling van de eigen bijdrage.
8.3. Als Cliënt naast de Zorg/hulp/ondersteuning die in het Plan is beschreven ook aanvullende diensten afneemt van Margot Walet, dan komen deze aanvullende diensten voor rekening van Cliënt. Aanvullende diensten worden alleen geleverd indien Cliënt en Margot Walet dat gezamenlijk hebben afgesproken.
9. Einde Overeenkomst
9.1. De Overeenkomst eindigt in geval van de hierna genoemde omstandigheden en op de hierna genoemde momenten:
a. Met wederzijds goedvinden.
b. Indien er sprake is van een contract met bepaalde tijd, door middel van schriftelijke opzegging door de Cliënt met inachtneming van een opzegtermijn van 2 weken.
c. Bij het overlijden van de cliënt of Margot Walet.
d. Wanneer de indicatie of beschikking tot het leveren van Zorg/hulp/ondersteuning geheel of gedeeltelijk verloopt, wordt ingetrokken of anderszins eindigt.
e. Wanneer de overeenkomst tussen Margot Walet en de zorgverzekeraar, gemeente of anderszins eindigt.
f. Indien het doel geformuleerd in het Plan is bereikt.
g. Door middel van schriftelijke opzegging door Margot Walet indien er sprake is van een gewichtige reden. Hier is in  ieder geval maar niet uitsluitend sprake van in de volgende gevallen:
i. Cliënt komt essentiële plichten (oa betalingen) of regels niet na, ook niet na herhaaldelijk (schriftelijk) aandringen of waarschuwen door Margot Walet.
j. Door toedoen van cliënt of naasten ontstaat een zodanig situatie dat voortzetting van zorgvuldige Zorg/hulp/ondersteuning van cliënt ernstig wordt bemoeilijkt.
k. Vanwege organisatorische of budgettaire redenen kan de zorgbehoefte van cliënt niet langer op een verantwoorde manier worden gegarandeerd.
l. Nakoming van de Overeenkomst kan in redelijkheid niet meer van Margot Walet worden gevergd.
9.2. Indien Margot Walet de Overeenkomst opzegt zal zij, indien cliënt dit wenst en indien dit noodzakelijk is, behulpzaam zijn bij het vinden van een alternatieve aanbieder.

E-mailen
Bellen
Info